close
 

 
Imagine Dragons (謎幻樂團) - Amsterdam 中文歌詞翻譯

 

I'm sorry, mother

我很抱歉,母親

I'm sorry, I let you down

抱歉我讓你失望

Well, these days I'm fine

「喔我最近過得還不錯」

No these days I tend to lie

才不,這些日子我只是在說謊

I'll take the Western train

我將搭上向西駛的火車

Just by the side of Amsterdam

通往阿姆斯特丹

Just by my left brain

帶著我的理智

Just by the side of the Tin man

和堅強的心

 

I'm sorry, brother

抱歉我的兄弟

I'm sorry, I let you down

抱歉讓你失望

Well, these days you're fine

「喔看來你最近過得不錯」

No these days you tend to lie

才不,這些日子你只是在偽裝

You'll take the Western train

你將搭上向西駛的火車

Just by the side of Amsterdam

通往阿姆斯特丹

Just by your left brain

帶著你那一身理智

Just by the side of the Tin man

和堅強的心

 

Your time will come

你的時代終將來臨

If you wait for it, if you wait for it

只要你好好等待時機,好好等著

It's hard, believe me

那很困難,相信我

I've tried

因為我已經試過了

But I keep coming up short

但我不斷失敗

 

I'm sorry, lover

我很抱歉,愛人

I'm sorry I bring you down

抱歉讓你失望

Well, these days I try

我真的努力嘗試了

And these days I tend to lie

但我只是在偽裝

Kinda thought it was a mystery

總是搞不清楚為什麼

And then I thought I wasn't meant to be

後來我想,我不是有意的

You set yourself fantastically,

你就像是美好的童話般出現,然後留下一句

"Congratulations you are all alone."

「恭喜你,你現在自由了」

 

Your time will come

你的時代將會到來

If you wait for it, if you wait for it

只要你好好等待時機

It's hard, believe me

這很困難,相信我

I've tried

因為我試過了

Your time will come

屬於你的時代一定會到來

If you wait for it, if you wait for it

只要你好好等待時機,好好等著

It's hard, believe me

這很困難,相信我

I've tried

因為我已經試過了

 

But the rain won't fall for the both of us

但我們無法共享這片甘霖

The sun won't shine on the both of us

也無法一起擁有陽光

Believe me when I say

若我這麼說時,請相信我

That I wouldn't have it any other way

反正我也無法看見那片光景了

 

Your time will come

你們的時代終將來臨

If you wait for it, if you wait for it

只要你好好等待,好好等著

It's hard, believe me

這很困難,相信我

I've tried

因為我試過了

But I won't wait much longer

我不會再等下去了

Cause these walls they're crashing down

我築起的牆正在崩塌

But I won't wait much longer

我再也不會等了

Cause these walls they're crashing down

這些牆即將倒塌粉碎一地

And I keep coming up short

而我只是不斷失敗

 

___

2017,紀念我們一起去了阿姆斯特丹,然後再也不是朋友。

arrow
arrow

    BADBAD_APPLE 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()